Helmone

Laatste reactie 05/01/2018 10:26 door Evelina
· Markeren als ongelezen
Helmone . 3 jaar geleden geplaatst
Suikervrij is voor mij niet vreemd. Toch vind ik het lastig om variatie aan te brengen. Daarom heb ik het boek aangeschaft. Ik had hem voor de wintersport al, maar zou echt pas starten op 1 januari, omdat we de 31e terugkwamen. In de vakantie heb ik echt niet opgelet. Lees: alcohol, groot ontbijt met heerlijke broodjes, chocolademelk, gluhwein, latte machiato en na het hoofdgerecht heerlijke toetjes. Ik dacht, ik ski toch de hele dag. Toch voelde ik het aan mijn skibroek al, dat ik een opgezette buik kreeg. En thuisgekomen, schrok ik van mijn aankomen van 4,5 kilo!!! Des te meer reden om direct te starten op 1 januari. Ik heb zoveel mogelijk de menu's uit het boek gevolgd, met de voorraden uit de vriezer. Dit lukte redelijk. 2 januari echt goed boodschappen gedaan en voilá, 4 dagen later 4,1 kilo lichter alweer. Nog even en ik zit weer op het gewicht van voor de vakantie én dán wil ik er nog eens 7 afhebben. Aan de menu's zal het niet liggen, ik kijk elke dag weer uit om de recepten uit te proberen met voor het gezin wat aanpassingen. Ik ga ervoor. Ik heb geen einddatum, ik bekijk per week wat er af is.
Evelina Zinger 3 jaar geleden geplaatst
Hallo Helmone,
Tja, alcohol.... dat is bij mij ook altijd een trigger voor een opgezette buik! Ik heb me nu ook even voorgenomen om alleen een wijntje te nemen als ik op een feestje ben en dan max 2 glazen. Dan voel ik me fitter en blijft mijn buik ook plat ?

Ook goed om geen einddatum te nemen, want gezond en bewust eten en leven is niet bedoeld voor een afgebakende periode maar een verandering in je lifestyle. Met af en toe een uitschieter zoals op vakantie ed. Maar het mooie is dat je die uitschieters best kan hebben als je daarna meteen weer terug gaat naar je verbeterde lifestyle. 
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 04 January 2018 om 16:36
Aantal lezers 9
Aantal reacties 2